Honkbark studios menu logo

Friendsheep-supersheeps

Friendsheep lanserat

Första mobilspelet från Honkbark Studios lanserat.

JÖNKÖPING, Sverige, 27e Maj, 2016 - En galen professor och två muterade superfår som jagar klöver är några av ingredienserna i det mobilspel som Honkbark Studios har lanserat.

Här kommer du, som spelare, in. Superfåren letar mat i form av klöver. Dom kan bara fångas i luften för att dom väger väldigt lite. Ditt uppdrag är att hålla båda fåren i luften samtidigt. Missar du en klöver så tar fårens energi slut och dom tappar förmågan att flyga. Klövern är också färgkodad. Fåret med röd cape kan bara äta röda klöver och fåret med blå cape kan bara äta blåa klöver. Dom är också allergiska mot klövern med motsatt färg.

Mobilspelet Friendsheep är den första produkten från Christian Engvalls bolag Honkbark Studios, men fler spel på fler plattformar är planerade framöver.

Hittills har spelutvecklingen skett på deltid, varje fredag det senaste året har varit vikt åt Friendsheep, men från och med nu är Christian Engvall entreprenör på heltid och satsar fullt på företaget.

Här kan du ladda ner Friendsheep gratis:

iOS: https://itunes.apple.com/app/friendsheep/id1002907469

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honkbarkstudios.friendsheep

Friendsheep is released